al contingut a la navegació Informació de contacte

Puigverd de Lleida compta amb una ruta pel terme per a divulgar el seu patrimoni històric i natural

El trajecte inclou el mirador de la Serra, que ofereix una vista panoràmica de la major part del pla de Lleida.

rutaverda.jpg

Puigverd de Lleida ofereix una ruta de 12,3 quilòmetres per donar a conèixer el patrimoni històric, cultural i natural del municipi. Es tracta d’un recorregut circular que parteix del poble i recorre paisatges de regadiu i de secà dins de l’espai protegit de Mas de Melons. Senyals, banderoles i fites faciliten que els visitants puguin orientar-se, i incorpora plafons explicatius sobre la importància històrica d’elements com el Canal d’Urgell, l’antiga farinera i la central hidroelèctrica, entre d’altres.

El trajecte de nord a sud del terme finalitza al mirador de la Serra, que ofereix una vista panoràmica de la major part del pla de Lleida. La Vall de la Femosa ofereix un paisatge amb una diversitat de colors, que canvien en cada una de les estacions de l'any.

Per la seva banda, veïns de la localitat han aportat imatges i textos sobre els paratges que formen part d’aquesta ruta. Aquest recorregut s’inaugurà amb una caminada popular organitzada per l'Ancesa Jove, amb la  col·laboració de l'Ajuntament i altres entitats locals.

A més a més, el municipi ha senyalitzat altres elements del seu patrimoni que vol promocionar, com per exemple l’estació de ferrocarril i el dipòsit d’aigua dissenyat per Francesc Macià, al turó de la Pena.