Obligació de confinament i sancions en cas d'incompliment

Els Mossos d'Esquadra i les autoritats sanitàries demanen respectar el confinament i fer el mínim de sortides del domicili.

Protecció contra el coronavirus

DIMARTS 17 MARÇ 2020

Els Mossos d'Esquadra varen reunir-se amb l'alcaldessa i el 1r. tinent d'alcalde, el dia 17 de març a l'Ajuntament, per a coordinar l'aplicació de les mesures contemplades al RD de l'Estat d'Alarma. Punts principals:

• La policia està sancionant les estades no justificades a la via pública.
  • Es contemplen multes i/o presó per a totes aquelles persones que no respectin les normes que regeixen el confinament i altres situacions sanitàries.
  • Es preveuen sancions de 100€ a 30.000€ i possibles penes de presó, segons la instrucció del Ministerio del Interior (INT/226/2020)
  • Hi ha confinament, només es pot sortir de l'habitatge en casos d'urgència i compra d'aliments i productes de primera necessitat.
  • Es permet la mobilitat a certs col·lectius pel caràcter estratègic i essencial de la seva feina: sector salut, transport d'aliments i energia, pagesos/ramaders i personal dels sectors de l'alimentació i abastiment.

Mossos d'Esquadra-Emergències: preguntes sobre el confinament

Ministerio del Interior: mesures de l'Estat d'Alarma

eBando: https://ja.cat/8RmBE

#cuidem-nos #tranqui·litat #responsabilitat #compromís