Ajuts per autònoms i empreses del poble afectades per la crisi de la covid19

Una comissió amb presència de tots els grups municipals valorarà els expedients

DIMECRES 07 OCTUBRE 2020

L'Ajuntament ha aprovat una línia d'ajuts de fins a 1.250 € per als autònoms i les empreses amb menys de 10 treballadors afectades pels efectes de l'Estat d'Alarma d'aquest any.

Les sol·licituds presentades en aquesta línia seran examinades per una comissió avaluadora integrada per:

• Secretària-Interventora de la Corporació
  • Alcaldessa de l’Ajuntament
  • Regidor de cada grup polític

L'objectiu d'aquests ajuts és afavorir la continuïtat de les activitats econòmiques i evitar la pèrdua de llocs de treball a Puigverd de Lleida.

El motiu pel qual s'ha fixat un límit de 9 treballadors a les empreses per poder ser beneficiàries dels ajuts, és el resultat d'una anàlisi de l'activitat econòmica del poble que mostra com les grans empreses industrials i agroalimentàries no han aturat la seva activitat.

Les bases dels ajuts estableixen un ajut únic, compatible amb el d'altres administracions públiques, de fins un màxim de:

• MIL DOS-CENTS CINQUANTA EUROS (1.250 €) per empreses que van tancar.
  • MIL EUROS (1.000 €) per empreses amb reducció de beneficis.
  • Cada sol·licitant haurà d'acreditar la seva situació en aquell període.

La tramitació d’aquestes bases i dels expedients relatius a les peticions d’ajuts que se’n derivin es farà per urgència per tal de simplificar i reduir terminis i exigències formals del procediment, en els termes de l’art. 33 de la Llei 39/2015.

Estat dels tràmits: encara no es poden presentar les sol·licituds. Les bases aprovades al ple de dilluns 5 d'octubre, han d'estar 10 dies en exposició pública abans que s'aprovin definitivament i entrin en vigor. Es preveu que les sol·licituds dels ajuts puguin presentar-se a finals d'aquest mes d'octubre.

L'Ajuntament farà la màxima difusió de les bases i dels terminis per aconseguir que tots els beneficiaris puguin presentar les seves sol·licituds.

Podeu consultar les bases en exposició pública a l'eTauler municipal, premeu aquí